Maktek Kombi Servisi


Maktek Kombinizle Alakalı Arıza Kaydı Oluşturmak yada Teknik Bilgi İçin Bizimle İletişime Geçebilirsiniz.

0216 606 13 43 – 0544 606 13 43

Maktek kombi arıza kodlar ıve çözüm önerileri

Soğukların gelmesiyle birlikte çalışan kombi ve tesisatlarda bir takım arıza yada ayar bozuklukları ile karşılaşabilirsiniz. Ya da aradan geçen süre içinde petekleri ısıtmak için yapılması gerekenleri unutmuş da olabilirsiniz. Bu durumda müşterilerimiz direk servisi çağırmak yerine Maktek kombi arıza kodları araştırarak önce sorunun kaynağını tespit etmeye çalışabilirler. Çünkü bazı sorunlar servis gelmeden de çözülebilecek kadar küçüktür. 0216 606 13 43

1- Kombinizle ilgili herhangi bir arıza ile karşılaştığınızda öncelikle kombi üzerindeki bar basıncının 1 ile 2 bar arasında olduğunu kontrol ediniz, eğer basıncınız düşükse kombinin alt kısmında bulunan su alma vanası ile su takviyesi yapınız. Burada önemli olan su bastıktan sonra vananın kapandığından emin olmaktır. Eğer kapandığından emin olmazsanız, kombiniz su almaya devam edecek bir süre sonra 3 bar basıncı geçecek ve kendini korumak için emniyet ventilinden aşağı su akıtacaktır. Böyle bir durumla karşılaşırsanız panik yapmadan su alma vanasını kapatmaya çalışın. Arızalı ve kapanmıyorsa kombinin altındaki tesisat vanalarını kapatmayı deneyin. 0216 606 13 43

2- Sonrasında 4’lü ocağınızda gaz olup olmadığını kontrol edin, eğer gaz varsa kombinize gelen sarı renkli gaz vanasının açık olup olmadığını kontrol edin. (Sarı vana doğalgaz borusuna dik duruyorsa kapalı, boruyla aynı hizada duruyorsa açıktır.)  Eğer ocağınızda gaz yoksa gaz alarm cihazınız dışarıdaki gaz kesme vanasını (selenoid vana’yı) otomatik olarak kapatmış olabilir. Dış kapınızda doğalgaz sayacınızın üstünde bulunan selenoid vananın siyah pimini yukarı doğru çekerek gazı tekrar açınız. 0216 606 13 43

3- Kombinizin altındaki prinç veya plastik tesisat vanalarının açık olup olmadığını kontrol edin. Vananın açık olduğunu vana kolunun tesisat borusu ile aynı yönde olmasından anlarız. Resimdeki 13, 16 ve 17 nolu vanalar kapalı konumdadır. 0216 606 13 43

4- Eğer çalışmayan petekleriniz var ise vanalarının açık konumda olduğundan ve içinde hava bulunmadığından emin olun. Peteklerinizde hava olup olmadığını yan kısımlarındaki ventillerden hava alma anahtarı yardımıyla kontrol edin. Hava alımı bitip su gelmeye başladığında tekrar kapatın. Peteklerden hava aldıkça kombi üzerindeki bar basıncınız düşecektir. Kombinizin altında bulunan su alma musluğunu açarak basıncı tekrar 1,5 bar seviyesine getirmelisiniz. 0216 606 13 43

5- Kombinizin varsa tuş kilidinin kapalı olup olmadığından emin olun. 0216 606 13 43

6- Oda termostatı kullanıyorsanız kombi veya termostatınızın çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için termostatınızı 25-26 derece gibi yüksek bir sıcaklığa ayarlayın. 0216 606 13 43

7- Kombi üzerindeki petek sıcaklığını 55 dereceye ayarlayın. Kombi üzerindeki ekranda petek simgesi üstünde çarpı işareti var ise bunu mode tuşuna basarak kaldırabilir kombinizi kış konumuna getirebilirsiniz. 0216 606 13 43

8- Bazı hatalar voltaj dalgalanması gibi basit nedenlerden kaynaklanabilir. Kendiniz birkaç kez reset tuşuna basarak kombinin çalışmasını sağlayabilirsiniz. Reset tuşuna 5 saniye basılı tuttuğunuzda kombi yeniden başlayacaktır. Reset tuşu çalışmıyorsa şalteri kapatıp açabilirsiniz. 0216 606 13 43

E1 Arıza Kodu (Baca arızası demektir)
Bacalı modellerde baca çekişi kontrol edilmelidir. Baca tıkalı ise ya da çekmiyorsa temizliği yapılmalıdır. Baca sensörü arızası olabileceğinden parça kontrol edilmeli sorun varsa eğer parçanın değişimi yapılmalıdır. Hermetik modellerde ise fan, prosestat veya elektronik kart arızası olabileceğinden parçalar kontrol edilmeli, arızalı parçalar değiştirilmelidir. Bu konuda mutlaka uzman yardımı almanız gerekir.

E2 Arıza Kodu (Isıtma derecesini tespit eden devrede sorun var)
Kalorifer sensöründe problem olabileceğini belirtir. Arıza tespiti ve onarımı için mutlaka servis çağırmalısınız.

E3 Arıza Kodu (Sıcak su derecesini tespit eden devrede sorun var)
Sıcak su sensöründe problem olabilir. Arızanın tespit edilerek çözümlenmesi açısından uzman yardımı almanız gerekmektedir.

E4 Arıza Kodu (Sıcaklık yüksek)
Kombide aşırı ısınma sorunu olduğunu belirten arıza kodudur. Bu gibi durumlarda ısıtma valfi kontrol edilmelidir. Tıkalı ise müdahale edilmelidir. Kombi kış konumunda ise kalorifer vanaları açık olmalıdır. Kombi altındaki vanalar da açık olmalıdır. Buna rağmen sorunda düzelme olmaz ise mutlaka uzman yardımı alınmalıdır.

E6 Arıza Kodu (Ateşleme gerçekleşmiyor)
Öncelikle gaz kontrolü yapın. Kombiye gaz gelip gelmediğine bakın. Gaz geliyorsa ve gaz geldiğinden eminseniz servis öncesi kombinizi resetleyin. Arıza düzelmezse resetleme işlemini birkaç kez daha tekrar edebilirsiniz. Arızada yine bir düzelme durumu olmaz ise gaz valfinde, elektronik kartta ya da elektrotlarda sorun olabilir. Arızanın çözümlenmesi açısından servis çağırmanız gerekmektedir.

E7/Eb Arıza Kodu (Gaz borusu sorunu)
Sistemin düzenli ateşleme sinyali tespit edemediğini belirtir. Bu gibi durumlarda ateşleme işlemi başarılı bir şekilde gerçekleşemez ve alev söner. Servis öncesi kombiye birkaç reset atın. Resetleme sonrasında arızada düzelme olmazsa eğer mutlaka servis yardımı almalısınız.

EP Arıza Kodu (Isıtma borusu arızası)
Isıtma borusu kontrol edilmelidir. Arızanın hem tespiti hem de çözümü için servis yardımı almalısınız.